Oferta Oferta dla firm e – podpis
Miło nam poinformować Państwa, iż w związku z podpisaną umową z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy posiada w swojej ofercie zestaw do składania e-podpisu. Oznacza to, iż nie trzeba być Klientem KDBS Banku (tzn. posiadać rachunku bankowego), aby uzyskać dostęp do bezpiecznego podpisu elektronicznego. Mogą to być zarówno osoby, które nie posiadają e-podpisu i chcą go nabyć lub osoby posiadające już e-podpis z KIR S.A. i chcące go odnowić. Procedury zakupu jak i cena kompletnego zestawu do składania bezpiecznego e-podpisu są takie same jak w placówkach KIR S.A. Klienci będą mogli podpisać umowę i odebrać certyfikat w ciągu kilku dni w Placówce KDBS Banku, w której był złożony wniosek o wydanie e-podpisu.
Zalety korzystania z podpisu elektronicznego
- Unikalność – każdy dokument elektroniczny posiada unikalny podpis elektroniczny ściśle związany z danym dokumentem. Nie można zatem podpisu elektronicznego przygotowanego dla danego dokumentu dołączyć do innego dokumentu. Taka manipulacja zostanie wykryta w momencie weryfikacji podpis elektronicznego.
- Integralność – jakakolwiek zmiana dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym zostanie automatycznie wykryta w momencie weryfikacji przez odbiorcę podpisu elektronicznego dołączonego do dokumentu. Co ważne w przeciwieństwie do podpisu własnoręcznego weryfikacja podpisu elektronicznego zostanie wykona w aplikacji i nie wymaga ona żadnej specjalistycznej wiedzy od osoby, która weryfikuje podpis.
- Niezaprzeczalność – tylko osoba posiadająca dane służące do składania podpisów, czyli tzw. klucz prywatny, korespondujący z danymi zawartymi w certyfikacie mogła wygenerować podpis elektroniczny pod danym dokumentem.
- Potwierdzenie tożsamości – dane osoby składającej podpis elektroniczny zawarte w certyfikacie zostały potwierdzone przez podmiot świadczący usługi certyfikacyjne. Jeżeli podpis elektroniczny, został pozytywnie zweryfikowany, mógł on zostać złożony jedynie przez osobę wskazaną w certyfikacie, która posiadała klucz prywatny tworzący z danym kluczem publicznym jedną parę.
Dzięki tym zaletom podpis elektroniczny zapewnia bezpieczną i niezaprzeczalną komunikację w sieci Internetowej.
Zastosowania podpisu elektronicznego
Moc prawna „bezpiecznego podpisu elektronicznego” zrównująca go z podpisem własnoręcznym, pozwala stosować go w coraz to nowych obszarach. Możliwości zastosowania tej technologii do dokumentów elektronicznych są praktycznie nieograniczone. Ponadto wiele aktów prawnych, obok tradycyjnej formy podpisu, pozwala praktycznie wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanych certyfikatów. W chwili obecnej istnieje kilka zastosowań bezpiecznych podpisów elektronicznych i kwalifikowanych certyfikatów, które funkcjonują w praktyce. Są to między innymi:
- e-zdrowie
- e-deklaracje
- e-faktura
- e-KRS
- e-GIODO
- podpis dla ZUS
- przesyłanie danych do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)
- kontakty z urzędami administracji publicznej
- przetargi i aukcje elektroniczne
Jak uzyskać certyfikat?
W celu uzyskania zestawu do składania podpisów elektronicznych należy dostarczyć do Placówki KDBS Banku dokumenty, które konieczne są do poprawnej weryfikacji tożsamości osób podpisujących umowę i danych wpisanych do kwalifikowanego certyfikatu.